توضیحات تکمیلی
وزن | 150 g |
---|---|
ناشر | |
تعداد صفحه : | 168 صفحه |
نوبت چاپ | |
سال چاپ |
1,250,000ریال
نویسنده: دکتر مهدی علی عسکری
شابک: ۹۷۸۶۰۰۱۸۶۵۲۸۲
ناشر: آراد کتاب
فقط 1 عدد در انبار موجود است
در دید اول گروهی معتقدند که نوسانات قیمت امری تصادفی است و بنابراین پیش بینی چنین بازارهایی امکان پذیر نیست.عقیده این گروه آن است هر اتفاقی که در بازار رخ می دهد، بدیع و نو است.
در مقابل این دیدگاه، گروهی دید دومی را ارائه می دهند و معتقدند آنچه در بازار سهام اتفاق افتاده، یک اتفاق از قبل مشخص می باشد. جملاتی از این دست که رفتار بازارها چیزی جز تکرار گذشته نیست، بازار براساس رفتارهای چرخه ای عمل می کند، آینده چیزی جز تکرار گذشته نیست، در کلام معتقدان به این نظر به وفور یافت می شود.
در این میان می توان نظر حد واسطی را یافت که با احتمال معتقد به رفتارهای تکراری در بازارها هستند یعنی با دید احتمالاتی به تکرار الگوها در بازارها می نگرند. به نظر می آید که تعریف تحلیل تکنیکال با چنین دیدی مطلوبیت بیشتری را به دنبال خواهد داشت. با چنین دیدی تعاریف مختلفی را برای تحلیل تکنیکال می توان مدنظر قرار داد.
با نظر به اعتقاد گروه سوم و از دید زیبایی شناسی تحلیل تکنیکال در جستجوی یک نظم و الگوی منظم میان ۴ مولفه اصلی یعنی قیمت، زمان، الگوها و حجم است که هر یکی از مولفه ها احتمال وقوع مولفه دیگر را تایید، تقویت، تضعیف یا نقض کرده و در نهایت یک نتیجه احتمالاتی حاصل می شود که سنجش میزان درستی این نتیجه گیری، وابسته به هنرمندی تحلیلگر و تجربه کسب شده توسط وی و همراه با وقوع احتمالاتی خواهد بود.
ساخت دنیای معامله گری براساس عقاید شخص معامله گر شکل می گیرد و این فلسفه و دید معامله گر است که به تک تک معامله های او در این دنیای جدید معنا می دهد. از این دیدگاه، تحلیل تکنیکال و شاخه های مختلف آن به عنوان بخشی از استراتژی شخصی اهمیت پیدا می کند. با چنین استدلالی همچنان که یک شغل واحد مناسب تمامی افراد جامعه نیست و با توجه به شخصیت هر فرد متفاوت خواهد بود، هر فرد نیز باید به دنبال شاخه ای از علم تکنیکال باشد که با شخصیت و روحیات وی سازگار باشد و با آن احساس راحتی داشته باشد تا راه را برای ساخت دنیای معامله گری مختص وی تسهیل کند. گاه دیده می شود فردی که هیچ علاقه ای به محاسبات ندارد درگیر روش های عددی سنگین شده است. موفقیت در پیچیدگی تحلیل ها نیست. آن را در عمق فهم نسبت بازار هدف، با توجه به عینکی که به چشم زده اید که باید متناسب با چشمان شما باشد، جست و جو کنید.
در این کتاب با هندسه فراکتال و امواج الیوت-فلسفه امواج الیوت-فاز جنبشی امواج الیوت-فاز اصلاحی امواج الیوت-فیبوناچی و امواج الیوت-تکنیک طلایی شمارش امواج-معامله گری با امواج-اعداد سیاه در امواج الیوت-تعداد نوسان و امواج الیوت-استراتژی الگوی نهایی آشنا می شوید.
** خرید کتاب های تحلیل تکنیکال بازار سرمایه **
فصل اول: هندسه فراکتال و امواج الیوت
فصل دوم: تاریخچه و فلسفه امواج الیوت
فصل سوم: فاز جنبشی امواج الیوت
فصل چهارم: فاز اصلاحی امواج الیوت
فصل پنجم: فیبوناچی و امواج الیوت
فصل ششم: تکنیکهای طلایی شمارش امواج الیوت
فصل هفتم: معاملهگری با امواج الیوت
فصل هشتم: اعداد سیاه در امواج الیوت
فصل نهم: امواج الیوت و اخبار
فصل دهم: تعداد نوسان و امواج الیوت
فصل یازدهم: استراتژی الگوی نهایی
نویسنده: مهدی علی عسگری